Only-in-thai

Igår var det poolparty för dykinstruktören Ems fyllde år. Spela gitarr och bada hela dagen. Fint väder och gott sällskap.

Idag lämnade jag koh tao. Riktigt sorligt för man började verkligen lära känna folk som bor på ön.

Jag beställde en taxi+färga imorse. När ja kliver in i reception och frågar vart min taxi är så pekar tjejen på en gubbe på moppe. Där stod jag med min supertunga backpackerrygga och fick bilder i huvudet på när jag, gubben, mopeden och ryggan krashar och dör.

Vägrade först. Blev arg på tjejen bakom disken och halvskrek att jag minsann betalt för en taxi och inte en moppefärd utan hjälm. Hon låtsades inte fatta vad jag mena och peka på moppen och sa "taxi". Inser att jag kommer missa färjan om ja inte hoppar på moppen.

Gubben slänger min väska mellan sig och styret medan jag halvt hotar honom med att om han inte körde försiktigt skulle han minsann få med mig att göra. Off we go! Första kurvan så får vi punktering. Kände mig inte direkt lugnare. Han hämta en annan moppe.

Inte nog med detta. Mitt i färden så ringer hans mobil. Han svarar, pratar i telefon hela resan och håller alltså styret & min väska med en hand. Det här händer bara i thai. Jag överlevde.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0