Once upon a time

Från och med nu kan ja kalla mig för advanced diver. Får alltså dyka ner på 30 meter för jag klarade kursen. Klapp på axeln till mig och Sarah du kommer få hem ett brev med mitt nya dykkort (säg till mig då) .

Vi måste vart den sämsta gruppen som en dykinstruktör kan få ha hand om. Jag, jesper, sanne & ludvig hamna i samma grupp plus att vi fick Sebbe i vår grupp some divemaster. Stackars instruktör:

* alla pratat svenska förutom instruktören

*jesper är åksjuk och spyr överallt förutom under ytan. Alltså på båten i havet på båten igen i havet när vi kom upp från ett dyk till ytan osv

*ludvig tappa sitt viktbälte 30 meter ner när vi va på ytan.

* sanne och jag hade öronproblem och fick åka ner i myrfart

*krashlanda i koraller och botten under nattdyk. ( inte så lätt för man hade fullt skå med att lysa med ficklampan på fiskarna och vipps så hade man åkt in i en vägg).

*satte mig på något taggit på sandbotten och börja blöda

*på navigeringsdyket navigerade vi fel & stackars sebbe fick simma för livet för att ta tillbaka oss

Stackars instruktören. Men we made it.

Gjorde alltså ett buoyncedyk, ett navigeringsdyk, nattdyk (coolast), vrakdyk och djupdyk på 30 meter. Efter det var det teori som vi klarade felfritt.

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0