Annars kan det kvitta

Thailand är inte riktigt som det thai jag är van vid. Jag var mentalt förberedd på att bli prutningskungen på ön, att bli smålurad när man tar taxi och att få en kanon service vart man än sättet sin fot.

Men läget har förändrats. Thaiarna har nog tröttnat på oss turister som vallfärdar hit varje dag. Dom har överlistat oss och kör fast pris på allt. Pruta kan slänga sig i väggen och man får sällan ett leende när man stiger in i en affär. Har ju iofs bara vart på koh thao so far så kan ju inte tala för hela thailand. Förutom att dom är lite otrevliga så gör resten mig inte så mycket. Kan inte pruta.

Första dagarna jag var här så sprang jag runt med min antibakteriekräm hejjvillt! Så fort någon ätit, klappar en lös hund eller gått på toa slängde ja fram krämen och gav stränga orders att den personen minsann ska smörja in händerna ordentligt! Freaky brud tänkte mina nya kompisar säkert.

Men nu har läget förändrats. Ja har vant mig vid att det ligger en hund och sover på vårt frukosthak under bordet. Jag går barfota överallt. Ingen ide att ta med flip flopsen för dom försvinner bara. Och ja har tappat bort min antibakteriekräm. Måste nog hitta den för det är klokt att smörja in sig då och då. Men behöver ju inte bli freakyantibakterietjejen bara för ja är i thailand.

Igår bytte vi till en bungalow närmare stranden. Vi bytte upp oss för samma pris. För den har både hängmatta och myggnät runt sängarna. Nice.

Nu ska vi gå ner till den molniga stranden och bada lite i havet. Det är oxå nice.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0