The optimist sees opportunity in every danger. The pessimist sees danger in every upportunity

Wolla!
Vi har bokat ett flyg till Perth som ligger på västkusten! Den 17 april sätter vi oss på ett 5 timmars flyg mot värmen. Ja, värmen. Just nu är det KALLT i Sydney. ruggigt. sådär 20 grader om kvällarna, cirka 25 dagtid. Ja, jag är bortskämt gällande värmen. men jag fryser! Så nu drar vi vidare... ryktet går att det vart 30 grader varmt i Perth i 7 veckor nu. låter ju finnemang. Våran plan just nu är att inte ha någon direkt plan. det enda vi bokat är en veckas hostel bredvid någon slags strand. Antingen semestrar vi, plockar frukt, jobbar på båt, rensar fisk, softar runt.. vad vi känner för helt enkelt. får se vart ödet tar oss.  Det jag vill göra med västkusten vad jag vet är att dyka med valhajjar. största "fisken" i världen som hänger där just när vi kommer dit. vore fint. vill oxå se en krokodil i det vilda.

efter den här veckan har jag jobbat 17 dagar i rad. 17 långa dagar på en båt. sydney gungar när jag går i land. hela min värld gungar. i lördags hade jag ett 15 timmars pass.... efter detta så gick jag på överenergi och mötte upp The Crew på våran stammisbar i hamnen (där vi kan säga "showboatstaff" och få rabbatt"). Tog ett par öl på uteserveringen. jag och clara bestämde oss för att för första gången gå ut i Kings Cross. En ort där det är krogar i varje gatuhörn och ingenting stänger före kl 6 på morgon. sagt och gjort. vi somnade kl halv 7 på morgonkvisten. sen upp och jobba på bröllop dagen efter. börjar bli för gammal för sånt här. är fortfarande sliten. vi nöjjer oss nog med hederliga lilla Sidebar från å med nu.

Pratade nyss med Diana. Ska ju bli faster igen i början på Juni! :) så spännande! pratade med sötarararunderbara Sarah också en stund. å igår skypade jag med simon och henke. har lite hemlängtan efter alla underbara där hemma nu. Speciellt min underbara familj.
Sydney harbour
Mosan på spindelshow. djupt koncentrerad.

Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggmosan!

2011-03-30 @ 22:11:57
URL: http://littlebribes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0