Rehab

Vi är framme på koh koh kah, paradisets paradis ö. Ni vet. Tänk er paradiset. hur nu det är. Där är jag. Det är väldigt lugnt här. Så det rycker lite i mina party/dykar/twiligt -nerver. Jag som tyckte koh thao var världens ände av lugn. Där hade jag fel. Här är det underbart.

Klarar dock inte riktigt av att läsa Sanne 's blogg om allt dom hittar på & tänker att "tänk om" jag var där nu då skulle jag oxå dyka och köra omkull på moppar och köpa födelsedagstårtor till twiligt. Blir lite bitter. Men sen kollar jag runt omkring mig och inser att jag måste leva i nuet och njuta av det underbara sällskap jag har och denna fina fina ö. Yes! Slut på the bittersweet feeling för en stund.

Åkte till flygplatsen igår och blev omfamnad av lotta och ebba. Vi vänta ett par timmar och sen så kom blekfisarna (malin,robin,elin) från sverige. Tog transfer ut med båt hit och landade på Paradise Villa resort.

Mycket vackert. Vi bor i ett 3 bäddars hus med stort kök, vardagsrum och till min rehabs ära ett löpband. Alla som bor i villorna här är antingen svenskar eller norskar.

Idag signa jag och robin upp på en vollyboll turnering på stranden med ett hel flock av tävlingsinriktade norrmän. Tror inte riktigt vi förstod vad vi gav oss in på... Men shit vad seriöst. Svetten rann. Min vänstra arm har redan blitt blå från blåmärken av bollen & jag vrickade tummen lite. Vi vann inte. Men imorgon tar vi nog nya tag. Hatar att förlora.

Jag har ju då lite rehab här. Eller ger det ett försök. Mitt mål är att gå ner 12 kilo på en vecka, få större bröst och magrutor. Bra mål. Nej. skoja. jag var ute & jogga på stranden imorse. Tänkte försöka med det varje dag. Får se hur länge det håller i sig.

Imorgon har vi bokat in oss på buffe/julbordsfirande här. Ska snart iväg och boka en julmassage för morgondagen också. Försöker aktivitera mig så mycket som möjligt imorgon tror jag, så jag inte saknar min fina familj där hemma allt för mycket.

Jag njuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0